Idag hörni!

(null)

Onekligen en skön känsla att logga och stämpla ut vid lunch, och veta att under fyra veckor har jag ingen klocka att passa. All tid är min tid, fri att spendera hur jag vill. Att inte gå och lägga mig för att jag måste upp dagen efter, utan för att jag är trött och vill gå och lägga mig…det är det skönaste med ledighet tänker jag. Att inte stressa upp, utan att kunna ta en och två koppar kaffe vid frukostbordet. Läsa tidningen i lugn och ro. Känna in dagen.

Hoppas nu att jag blir helt kry snart. Två veckor sedan jag blev sjuk i söndags, och nog är det en bit kvar. Rosslig och hostig, snorig och som bomull i huvudet men ändå är det ju mycket bättre. Det går framåt, fast makligt. 

(null)

Åkte med Frida och köpte ett par vinare och mat på McDonalds- trygg mat för henne, helt okej mat för mig. Köpte en chicken tasty som var riktigt god! Satt här på balkongen och åt, pratade och läste. Njöt av nyinköpta lavendel!

(null)

Börjat läsa en mycket intressant och bra bok, om autismspektrat från ett kvinnligt perspektiv. Många saker som får mig att stanna upp, och själv fundera över mina egenheter. Är nog mer introvert och har vissa högkänsliga drag, utan att vara på spektrat liksom. Och jag är mer adhd, jag har så mycket av det inser jag, samtidigt som jag måste introverta mig för att orka. 
Ett stycke i boken handlar om rumsuppfattning, som jag helt tycks sakna. Att jag måste ha varit någonstans så många gånger för att hitta, det är liksom omöjligt att lokalisera i nya städer eller köpcentrum. Det kan stressa mig, och jag har insett att jag mest gillar det bekanta, det jag känner till. Då går min hjärna ner i varv. Gillar nya platser, nya intryck så länge jag är med någon som är trygg men finner det jobbigt om jag själv ska hålla reda på. Då går jag vilse i hjärnan. 
Har däremot lätt för att ställa om mellan sysslor eller spontana infall hemma, det mår jag liksom bra av när det snurrar lite fortare.

(null)

Idag hörni, börjar min semester!!
Hur ordet! Innebörden!
Att sitta på balkongen och insupa första timmarna gjorde gott. I sällskap av henne som jag burit vid mitt hjärta.
Nu blir det biffar, potatisgratäng och rödtjut för att smygfira lite.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: