Dofter, träning och förberedelser.

(null)

Som vanligt fotade jag under promenaden igår. Vill stanna upp, dra in doften, se. Mitt luktsinne är inte hundra efter covid men känner ändå lite. Tänker att ju mer ju bättre, så kommer doften tillbaka. Minnet triggar på bra sätt.

(null)

Var extremt trött igår kväll, efter 5 h körning och en promenad. Somnade före tio, sov till halv åtta idag plus en liten stund till när mannen kröp ner nära. Då hade han varit vaken i flera timmar…han är skum med sömnen, han!

(null)

Efter smoothie och kaffe gick jag till gymmet, för första gången på nästan tre veckor.
Kroppen känns svag, som att alla muskler blivit gelé. Gick hyfsat att träna, körde färre repetitioner men samma vikter som jag brukar och det kändes bra. Hoppas att kroppen förstår att den ska bli stark igen och inte sura ihop.

(null)

Var på ett hysteriskt maxi efter dusch…herregud vad folk!!
Blev stående och tittade på alla som roffade åt sig färskpotatis. Träffade en bekant som snällt pekade på ett annat ställe som jag kunde plocka på…folk ser rätt ner och beter sig som att om inte de får först så kommer allt ta slut. Usch! Kom därifrån levande, med mycket mat och färska jordgubbar och hallon dessutom. Hade AirPods i öronen och stängde in mig i en podd, det är bra för hälsan ibland tror jag!

Gjort mig en ny fräsch smoothie och en välsmakande espresso, satt mig på balkongen för att njuta bok och sommarväder.
Och för att förbereda mig för dotterns hemfärd. Alltid jobbigt, trivs så bra med henne i närheten! Men gott att ha fått ha henne här så länge ändå.

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: