Periodare.

(null)

I alla år har min mamma uppmärksammat mig på dagen. Vintersolståndet. Där mörkret lite varje dag går mot ljusare tider. Det är kärlek att få ett sådant här litet mess på morgonen, som ett ljus även det, om bättre tider. 

(null)

Lilla godisskålen på jobbet har ett par veckor varit välfylld. Det är bara för den som är sötsugen att ta sig en bit för att orka lite till, fylla på med lite energi. 
Går perioder då den är tom för att vi själva har svårt att låta den vara. Jag är en periodare när det gäller godis. Ibland så himla sugen, sedan månader utan minsta sug. Ändå tur tänker jag, att det är vissa perioder och inte hela tiden.

(null)

Gick till gymmet efter jobbet och det var så skönt! Efter några dagars uppehåll kommer jag säkert få träningsvärk imorgon. Skönt att sätta in hörlurarna och lyssna på mitt första avsnitt av Motiv, med samma person som har Rättegångspodden, och sedan gå in i min träningsbubbla. 

(null)

Dottern hade dammsugit när jag kom hem, så jag tog svabben och torkade alla golv. Städade vårt badrum innan jag hoppade in i duschen också, skönt att hacket fixat!

Blev hämtmat från McDonalds ikväll. Av någon outgrundlig anledning blev jag sugen på nuggets. Logiken för vad en blir sugen på kan en diskutera…!

Nu läggs det klappar under granen här. Alltid lite mysigt med alla förberedelser. 
Hoppas innerligt att alla håller sig friska nu!

Kram❤️Johanna 

Kommentera här: