Spontanköp och rivningsvansinne.

(null)

Det blev en återhämtningsdag. Lite sovmorgon och slöande i sängen, och efter frukost en tur till stan. 
Skulle hämta linser och hade en tanke om att prova ett par bågar jag kollat på. Det var lugnt i butiken så fick god hjälp och spontanköpte så ett par nya progressiva brillor...Haha! Så kan det gå. Riktigt roligt att hitta ett par på nätet som jag spontant kände för, markerade i bågen och runda - så kul så!

Blev en kaffe i trädgården med mor och far, som hade köpt semlor. Det var ju riktigt skönt idag, liksom ljust och okej temperatur. Tyckte jag.  Dock fryser alltid min lilla pappa, så han hade inte ro att ens sitta ner. 
Gick med dem till deras lägenhet för att sedan fortsätta min kraftpromenad. Riktigt skönt. 
Vet inte vad som hände för jag fick spontant ont i foten sista biten hem. Hoppas jag sover bort det så jag vaknar som ny imorgon.

(null)

Gick över forna Folkets park. Onekligen sorgligt att den är borta, jämnad med marken till förmån för lägenheter. Förvisso snygga hus men många tomma lägenheter, som också ger en sorglig ödekänsla. 
Så många fina minnen av parken, från det att jag var liten och tittade på operetter, till alla åren med Ringsbergskolans sommaravslutningar.  Minnena finns såklart kvar, oavsett vad som nu finns på marken. 
Rivningsvansinnet är ändå en sorg.

(null)

Ikväll blev det fiskgratäng på torskrygg, kräftstjärtar, räkor med chili, svartpeppar och citron. Längesen och jättegott.

Hockey på teven och jag är mindre intresserad, så det får bli lite Lundellska Vardagar istället.

Kram❤️Joey

Kommentera här: