Ett ögonblick innan morgonkaffet.

(null)

Tulpaner som liksom är inne på sitt sista andetag, är exeptionellt vackra. När de öppnar sig som denna så liksom ropar de till oss...se! Se storheten, skönheten i moder natur, moder jord. Som att de vill få oss att stanna upp för en liten stund. Ta in och njuta. 
Detta var i morse, och när jag kom hem i eftermiddag hade kronbladen fallit.
Men jag såg, jag hann njuta av storheten ett ögonblick innan morgonkaffet.  

(null)

Solen utanför fönstret gjorde att jag längtade ut idag, kände värmen genom fönstret. Såg den blå himlen. Det bästa med dessa dagar är ju att ljuset är där när en går hem från jobbet också, så otroligt skönt! En sådan skillnad i påfyllning, när det är ljust morgon och kväll. 

(null)

Dags att lägga sig i skönaste sängen.
Så skönt att komma i säng tidigt och läsa en stund, för att få slappna av, få annat att tänka på. En historia att somna med. Vackra ord och meningar som kan dansa långsamt i sinnet, och forma nya idéer i mitt huvud. 

God natt ❤️
/Joey

Kommentera här: