Pippi har flyttat in.

(null)

Så att ingen snor min kaffemugg liksom.
Det vill en ju inte! Kenyanskt kaffe från @oasrostery är det i muggen. Rund, fin smak. Ska testa deras Brazil nästa gång som tydligen ska var chokladigt och nötigt, fylligt...som jag egentligen tycker att kaffe ska vara. Lite malle sådär, inte starkt då utan smakrikt. Läst att processen hur bönorna hanteras efter plockning avgör dess syrlighet eller mer kraftiga, fylliga smak. 

(null)

Gick hem vid lunch idag.
Skönt att känna fredag efter en lite orolig och turbulent vecka på jobbet. Nu är det helg, och jag har gått en sväng på stan och lyckligt bidragit till att stadskärnan fortsatt ska leva.
En akrylduk, som jag tänkt på länge. Tittat på just denna på deras hemsida. Drömt citroner...Italien...sommar....så det gick inte att backa när jag väl stod där. Blir glad av den!
Dessutom avtorkningsbar. Designad av en Maria Åström som har flera läckra tyger i sin samling.

Handlat lite fredagsmys.
Blir chili sin carne som ska gojsa ihop sig länge, till det surdegsbröd och creme fraiche.
Chokladboll till dessert (min craving-boll från bästa fiket i stan) och lite chips. 
Så är spelkvällen grundad!
Nytt spel inhandlat också. Var verkligen på shoppinghumör och kände för att unna mig ordentligt. Och oss.

(null)

Behöver göra lilla barnet i mig glad.
Blanda randigt och liksom blommigt hade varit otänkbart för ett tag sen men nu känns det bara härligt och glatt. Själen blir liksom lätt och glad, som om Pippi har flyttat in.
Tror fasen jag målar naglarna röda idag också.
Lika bra när lusten finns.

(null)

Ha en go fredag kära ni!

❤️

Kramar Joey

Kommentera här: