Hypoteser och gissningar.

(null)

Fick en mysig bild från kattis. Står vid lilla forsen mitt i skogen på landet. En väldigt mysig runda! 
Packade ihop oss på förmiddagen, städade av och gled hemåt. Skönt att landa i tid hemma innan jobbdag. Passade på att ta mig till kalahöjden för intervaller. Höll på att sacka ihop av trötthet efter fem rundor...blä så tråkigt att verkligen inse att kondition är en färskvara. 1 vecka halvsjuk och 1 vecka före det som jag inte gjort annat än promenerat och kört styrka, det sätter sina spår. Så på det igen...!

(null)

Jag funderar mycket på virushelvetet. 
Hur det kommer att bli innan det ses som minimal risk för smitta. Hur hårt ansatt vården i vårt land kommer att bli och hur länge. Om vänner och bekanta kommer att drabbas och i så fall hur hårt. När det kommer vaccin, och att jag då inte kommer att stå först i kön. Vill ju att det verkligen testas avseende biverkningar och effekt på själva viruset. 
Ingen kan svara på ovanstående.
Så klart. 
Allt är hypoteser. Gissningar. Beräkningar. På nåt vi inte tidigare behövt oroa oss för i modern tid. Fortfarande känns det så ovisst, samtidigt som jag ser att människor inte verkar bry sig så mycket längre...eller är det en känsla bara? 

Fortsatt måste vi vara noggranna med fysisk distans när vi ses, vi tar inte i hand eller kramas. Vi tvättar händer och torkar tagytor, byter handdukar. Det blir det nya normala, tänker jag. Att bara smaka varandras saker inom familjen, att inte smaka vänners dryck och dylikt. Jag som alltid tänkt, och klarat mig med, att "lite skit rensar magen". 
Is no more.
Det är en ny livsordning. Jag kommer definitivt att vara mer noggrann framöver. 
Hur tänker du? Ni?

Tänker att det var oerhört skönt att träffa vänner i går. Hänga och snacka, med förstånd. Men att ses för att umgås, ansikte mot ansikte...så välbehövligt verkligen.

(null)

Efter intervallerna hade jag mest lust att krypa ihop och lägga mig ner...men jag tog mig ändå hem och körde ett pass med planka, hantlar och lite sit-ups. Ändå nöjd! 

(null)

Är också nöjd över denna fina gula filt, inköpt på Hantverket. Gotlandsfårull är det. Glad för supervärmen den kommer att ge och för den pigga, soliga färgen.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: