Förälskad.

(null)

Vi gör Malmö ett par dagar.
För att jag ska känna in en stad som jag inte riktigt haft goda känslor för. Var i staden som barn, då min mormor och morfar bodde här, men upplevde staden då som grå. Brun. Inte rolig. Vet inte riktigt varför faktiskt, men när vi gått runt som galningar idag så har jag åtskilliga gånger utstött små rop av förtjusning, mest då över alla vackra hus.
Älskar vackra, gamla hus var dem än är någonstans.

(null)

Vem blir inte glad av hjärtan i träd?

(null)

Eller av konst mitt på gatan?

(null)

Eller av det här, en unge med på resan? 

Som sagt, en lång promenad blev det - av ren förvirring och noll koll.
God pasta och gott vin.
Taxiresa.
Musikalen Skönheten & Odjuret på operan.
Som var så väldigt bra med bra sångare, cool scenografi och koreografi...
En avslutning i lobbyn på mysigt hotell, en kopp the och go musik. Dova färger.
Blev förälskad i den stålblågrå väggfärgen, som skapar lugn.

Blev förälskad.
I musikalen. Husen. Och att regnet höll sig borta!

❤️


Kommentera här: