I behov av vila.

(null)

Längtade hem.
Till brasan, boken och lugnet .
Behövde landa och ladda baterrierna efter hektisk vecka.
ändå nöjd att jag sagt upp mig från ett av uppdragen, kände direkt att lite av energin kom tillbaka.
Men nu behövde jag en stilla kväll. 
Utan tv. Utan musik. Men med bok och lugn belysning.
 
Börjar ny bok ikväll. Ett litet liv. En tjock bok som jag hoppas jag ska dras in i. Liksom förlora mig i.
Bli förförd av och få svårt att lämna ifrån mig. 
Det är så skönt när en hamnar i de berättelserna.
 
(null)

Om min farmor levt hade hon fyllt år idag.
Saknar näsgnugget. Doften. Hennes värme. 
Hade velat visa henne hur jag har det nu, hur hennes barnbarnsbarn blivit och vem min sambo är. 
Jag hoppas hon ser, att hon är nöjd. 
Och att hon har det bra där hon är.
 
❤️


Kommentera här: