Allt annat är jävligt fel...!


(null)

Om ni vill läsa en blogg till så rekommenderar jag:
https://jensanstankarom.blogspot.com

Jenny skriver rakt på sak.
Om tuffa frågor och tankar, det är öppet och ärligt och väldigt befriande.
En behöver inte alltid helt hålla med  om allt men själva grejen att det är så naket, så nära och så pang på är skönt. Utan krusiduller men ändå med en värme som visar att hon har ett stort hjärta. 
Och kvinnan är klok!

Idag skriver hon om hetsjakten av den skådespelare som blev dömd för misshandel av Josefine Nilsson. Väldigt bra skrivet tycker jag. Jag förstår inte heller den där hetsen, häxjakten. Tycker att det är fel väg, alltid. 
Vet att jag skrev om det vid drevet efter Timell. Tycker att en sån mobb är läskigt. 
O-kreativt och faktiskt farligt.

Det jag däremot tycker är alldeles självklart och något som ALLA måste ta tag i är att dessa människor som håller på med sitt maktspel och förminskande av kvinnor behöver stoppas. 
När uttalanden görs, när en ser den där handen som gör otillbörliga saker, när en hör att det som sägs är otrevligt, förlöjligande och slemmigt - då behöver vi alla säga stopp, nej, lägg av!
Vi behöver vara modiga även om det är obekvämt. Det kan va din polare, kollega eller någons pojkvän.
Då krävs mod. 
Men vad är viktigare än det?
Att stå upp för varandra, för juste värderingar, och att visa med all tänkvärd tydlighet att allt annat är jävligt fel?!

(null)

Vaknade tidigt. Funderade, slumrade. Läste. Slumrade lite till.
Tog på träningskläder efter frukost och körde lite bålstyrka och gummiband. 
Inser att jag blivit såååå svag. 
Kondisen tycks vara obefintlig och det är liksom sorgligt. Häromdagen när jag tränade lite mer kondition än jag vågat sista månaderna då kom febern....igen. 
Tog på mig kepa o gympapjuck och gick ut en sväng i blåsten efter lilla bålträningen. Gick ändå hyfsat snabbt, tror att det ändå är bra. 
Crosstrainern verkar min kropp avråda mig ifrån dock. Hoppas detta håller!

Det knoppas överallt.
Gräset börjar skifta i lite grönt. 
Fåglarna sjunger. Som de sjunger!!

(null)

(null)

Duschad och nöjd. 
Känns bra i kroppen.
Eftermiddagen ska nu tillbringas i läsfåtöljen, med ny bok.

(null)

Kram ❤️ Joey 


Kommentera här: