En rond till.

(null)

Från feberfri till hög feber, hipp som happ sedan i fredags kväll...
Är så otroligt trött, slak. 
Som en kokt spaghetti.
Orkar inte hålla ihop.
Bryter ihop och är så jävla less på allt detta, som tråkat mig i ett års tid.
Är trött på att va den som ska hålla i alla trådar gentemot sjukvården.
Att de inte kan ha någon diskussions-sammankomst för knasfall istället för att patienten själv ska följa upp och dra vidare, klura ut själv vad det kan bero på, ifrågasätta och föreslå...
Det är ändå märkligt att det är så det funkar 2019. 
Och just nu är min ork slut känns det som.
Jag har verkligen varit detektiv.
Säkert en, i mångas ögon, jobbig patient.
Nu önskar jag att läkarna ska vara mina detektiver, inte jag själv.

Är så tacksam att jag har min pärla.
Han finns där och stöttar, peppar, tröstar.
Så orkar jag ändå.
På nåt sätt.
En rond till.

❤️

Ta vara på din dag.
Det är faktiskt så sant och klokt uttryck.

Kommentarer:

1 Karolina:

skriven

Du har varit så stark och hållit uppe modet hela vägen. Håller på dig och hoppas läkarna försöker hitta en lösning tillsammans. Kram ❤️❤️

Svar: Tack snälla. Ord jag behöver höra. Hoppas också det, så innerligt. Kram❤️
Johanna Roth

Kommentera här: