Kläd- och- kopp-humör.

(null)

En av favoriterna att dricka mitt morgonkaffe i, när jag vill ha full kopp.
Fick den av yngste bonussonen för många år sen och den har alltid varit en favvis.

(null)

Andra favoriter är dessa.
Det är liksom viktigt, vilken kopp jag väljer på morgonen. Vill att koppen ska ge någon slags energi. 

Är en humörmänniska, även vad gäller kläder. På kvällen lägger jag fram nästa dags kläder, men ibland måste jag ändra valet på morgonen om humöret, känslan är en annan. Det gäller framför allt färgvalet. Har jag en gul dag vill jag inte ha nån annan färg. Eller om jag längtar efter att ha enfärgat funkar inte mönster och tvärtom. Lätt störd skulle vissa säga:-)
Hur är ni där, är ni kläd- och kopp-humör-människor?

(null)

Inhandlat nya lågskor, från Vagabond.
Hade alltid den typen av lågsko för tjugo, tjugofem år sen. Sen slutade vagabond att tillverka den typen så då har det blivit dr martens kängor, sneakers och andra skor.
Men nu kunde jag inte motstå. 
Gillar den stilen, tycker de passar till det mesta. Inga skavsår efter dagen heller, förberedde mig förvisso med compeed men jag brukar få ont ändå.
Men inte idag....tjoho!!

(null)

Tog en promenad med dottern efter jobbet, pantade flaskor och köpte bröd till tomatsoppan för kvällen. Gjord med purjo, vitlök, potatis, bönor, tomater, buljong och grädde, chili och svartpeppar. Tomatpaninin från Coop var himmelskt god, ljummen med smör & ost. Vardagslyx. 

(null)

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: