Helt i min smak.

(null)

Växjö Charity och välgörenhetsbankett var vi på igår. Måste säga att jag hade dålig koll på vad de gjorde men blev glatt överraskad, väldigt berörd och skrattade och grät om vartannat under kvällen.
Genom olika event samt auktioner samlas pengar in till olika lokala välgörenhetsorganisationer och ideella förmånstagare. Vi fick höra bl.a Blenda kvinnojour vittna om att deras medel ska gå till tandvård, då kvinnorna ofta får tandskador efter våld i hemmet. Typ Glada hudik fast lokalt i Växjö visade sin verksamhet och tårarna rann...
En trevlig, viktig och god kväll.

(null)

Rinkaby Sjöland typ. Så himla vackert.

(null)

I torsdags var jag på Sjölandet, på afterwork med sköna bönor. 
Så otroligt vackert, precis vid vattnet.
Högt och lågt, gapskratt, fniss och allvar. Faktiskt ovärderligt att kunna säga precis vad som helst, där vi är i ungefär samma ålder och har en del bekymmer och en hel del glädjeämnen gemensamt. Där alla bjuder på sig och dessutom ger oerhört kreativa lösningar på problemen!

(null)

Åsa, Sussie och Louise.

(null)

Kvällens goda, sallad med bl.a. groddar, mango, chili. Supergod jordnötssås till, lax och bröd. Så perfekt sommarfräscht en sån kväll.

Dagarna och kvällarna har rusat denna vecka.
Tiden för reflektion har inte funnits, och jag har jobbat mycket.
Gjort sköna saker kvällstid, så det är inte synd om mig på nåt sätt.
Men idag. Då är ledig tid framför mig.
Långfrukost, träning. 
Dagen ligger vidöppen. Det jag bestämt är att jag ska träna, annars får jag se vad jag har lust till.
Behöver återhämtning.

Idag en dag helt i min smak.

Kramar ❤️ Johanna 

Kommentera här: