Lyckan över lite.

(null)
Tog en promenad till svärfars grav idag, satte ljus och ett mosshjärta och sa hej....
Snart tre år sen han dog. Tiden är så märklig...
Saknar hans pliriga blick. Hans glädje över att få finnas och få hjälpa till, hans lycka över god mat, kaffe och kaka. Så lite som behövdes för att han skulle bli glad. Det är en fin egenskap. Lyckan över lite.
(null)
Det här är hans lilla minnesplats hos oss.
Gillar den. Det är han på nåt sätt, med minijeep, minnen från veteranbilsrallyt som han älskade så. Bilder.
(null)
Har pillat lite med rosor som såg ledsna ut. De får några dagars extra liv i glasskålen. 
Köpt ljung till balkongen.
Höstat lite liksom.

Långmorgon efter skum natt.
Det där med klimakterie och avhormonisering är ganska omvälvande emellanåt.
Var jättetrött igår, somnade men vaknade plötsligt efter en stund och det var då lögn i havet att somna. Det känns som tusen myror, blir rastlös och lite ångestfylld. Botemedlet är att gå upp, sätta sig med en bok tills tröttheten överfaller igen.
Efter 1 h kunde jag somna om, sov gott tills klockan väckte mig vid 09:-)
Ändå tror jag att Femarelle, vitamintillskottet jag köpte, funkar en del mot värmeböljorna. 
Det är bra!
(null)

(null)
Vi drack ett hädiskt gott vin igår kväll, till fetaostfylld älgfärslimpa....oj, oj så gott!!!
(null)
Lillbonus friserade mig och gjorde mig osannolikt fager igår kväll verkligen. Morgonfrilla på kvällen helt enkelt.
(null)

Efter lunch blir det en långpromenad i detta magiska väder. 
Gäller att passa på, suga in det gottaste.
Mannen ska på hockey, så jag ska plugga in go musik i öronen och tok-gå. Lovely!!

Ha en fin lördag!

Kram Joey ❤️

Kommentera här: