Hopp.

(null)
En andrakaffe  fick det bli igår, vid fiket Flotten mitt i Virserum. Som sig bör så fanns det min favorit: ostkaka!
Mitt i örtagården och telemuseum ligger Flotten, ut i ån. Vacker omgivning som är väl värt ert besök för er som tar lite dagsutflykter.
(null)

(null)

(null)

(null)

Åk då till Kvillsfors och Skirön också. 
Det tillhör Jönköpings län vilket ni förstår när ni kör på grusvägarna som är backiga med ljuvlig utsikt överallt. Små fina hus med prunkande trädgårdar, och till och med kan en se huset och smedjan (som är Patriks morfars barndomshem) där första filmerna med Åsa-Nisse spelades in.
(null)

(null)

(null)

Blivit en del sightseeing i bil. 
Mysigt sätt att köra runt på och få se mycket. 
(null)
Här står mannen och spanar ut över ägorna...eller nåt sånt.

Det är varmt och vackert idag.
Sovit gott i natt (tack och lov) och har mindre ont i halsen idag. Går på alvedon men känner att smärtan minskat betydligt. Känner mig tjock bakom näsan och slemmig i svalget, men hostan är nog ungefär som min vanliga rosselhosta. Ett steg i taget.
I snigelfart. Men ett steg framåt, är ändå ett steg framåt.

Önskar att jag ska känna mig så pass pigg att semestern kan börja nästa vecka, att vi kommer iväg på vår efterlängtade Englandresa med några dagar i London, och några dagar bil upp mot norra England, för att se omgivningarna och för att träffa våra vänner som var hos oss i somras och andra vänner som sambon träffat genom sitt spel och som blivit goda vänner. Kul ändå! Tänker att hans spel i sig är väldigt nördigt (som jag och mina böcker kanske) men att han dessutom skaffar vänner över hela världen och faktiskt träffar IRL också - det är ju häftigt och berikande.

Så. 
Jag fortsätter hoppas. 
Det är en vecka kvar.
Det kan gå, och de läkare jag träffat har sagt att de tycker att det är ok så länge det går framåt och inte bakåt. Jag kan behöva ombyte, nåt kul. Behöver leva om hälsan inte backar. 

Ikväll blir jag nog lite frisk.
Svante Thuresson är i Virserums kyrka och vi har biljetter :-)

Kram Joey❤️

Kommentera här: