Som en mjuk lindt-kula.

(null)

(null)

(null)

Fick illfnatt när jag satt i godan ro igår.
Tog lille söta bilen och körde och köpte fotpall och kuddar till farmor Majas gamla, fina fåtöljer.
Som jag tänkt så länge men inte kommit mig för. Illfnattet tycks lyckat, det är en ny favoritplats mitt i huset.
Katten gillar det också.
Eller kanske att mitt knä finns just här.
Sitter där nu, med boken Körsbärslandet.
Musik på Spotify. Gott och blandat- lista med Säkert, Joel Alme, Håkan Hellström....finfina låtar med härligt vemod.

Sovmorgon med efterföljande kaffe på Broqvists. 
En promenad i sol.
Det där med sovmorgon.
Sovmorgon är verkligen helg för mig.
Så jäkla skönt att sova tills kropp och hjärna självmant är redo för ny dag.
Att sedan ligga kvar en stund och läsa är också härligt.
Tror kropp och själ behöver lugnet, återhämtningen efter veckan.
Som liksom en mjuk lindt-kula efter brakmiddag, eller plåster på såren.

Kram ❤️ Johanna

Kommentarer:

1 Ellen Gräntz:

skriven

Låter som att vi gillar samma musik!

Svar: Trevligt! Finns så mycket bra musik:-)!
Johanna Roth

Kommentera här: