Studie i djurens beteende och gott liv.

 
En studie i djurens beteende blev det lite när papegojan Edith o katten Tusse möttes för första gången. Båda var avvaktande nyfikna, och katten gick runt hennes bur när vi satt ute i kvällen. Försiktigt nosandes, intresserat  begrundande över denna konstiga varelse i bur. Det verkade vara betydligt mindre skrämmande än alla högljudda fiskmåsar som svävar över oss vanligtvis. 
 
En fantastisk kväll, stilla och hyfsat varm.
Grillad mat, med goda tillbehör, familj, barn och vänner i en skön mix. Det är värt mindre sömn, helt klart! Det är ett gott liv jag har just ni!
 
Efter jobb kommer gammal god vän från Sthlm, som jag känt i över 30 år då vi hade musiktillägg ihop på gymnasiet. Det är rätt häftigt att få förmånen att följa någon så länge med bibehållen vänskap och där det alltid känns otroligt bekvämt med att ses. Som att vi bara fortsätter där vi slutade förra gången. 
 
Kanske blir det en liten biltur m dottern ikväll innan tidigt i säng. Försöka komma ner i djupsömn i tid i kväll vore välbehövligt då jag just nu är lite zombielik.
 
Suttit ute vid sjön och intagit min lunch även denna dag. Så otroligt skönt med ljummen vind, fontänens brus och solen på mitt ansikte❤️
 
Kramar ❤️ Joey
 
 

Kommentera här: