som getingar.

 
 
För många år sen skrev jag dagbok.
I stort sett varje dag, om innersta tankar, om kärleksbekymmer och förälskelser, djurlängtan och sånguppdrag, om fester, vardagshändelser och kompisar. 
Jag hade ett behov av det, att liksom sortera tankarna med kulspetspenna mot papper. Kanske för att det då lades just där, mer än hölls kvar i skallen som getingar i mängd.
 
Har köpt mig nya skrivböcker.
Ny penna.
För att ta mig tiden att skriva för hand.
Av samma ide, med samma syfte.
Att på nåt sätt få ner tankarna för att kunna släppa dem. 
Eller för att skriva om vardagsglitter och trevligheter på ett djupare plan än vad jag kanske delar med mig av på bloggen.
Och för att just papper och penna känns gediget. Härligt. Om än bara för mig själv.
Som kanske kommer att läsas av någon annan när jag dricker skumpa efter promenaden i en annan verklighet:-).
 
Kram och God natt ❤️
Joey
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det sägs att intellekt är sexigt, men du är både stilig och tjusig dessutom.

Svar: Vad svarar en på det här..? Tack, antar jag:-).
Johanna

Kommentera här: