Kanske sett annorlunda ut.

 
Det är så här jag skulle gjort.
Inte nödvändigtvis på en brygga i denna kyla men bildligt. Lagt mig, satt mig i naturen.
Uppsökt ron, promenerat mig trött. 
Mediterat eller gjort yoga.
 
Kanske hade dagen sett annorlunda ut då.
Bitchen inom mig hade kunnat hållas tillbaka, eller inte ens behövts hållas tillbaka. Den plötsligt uppkomna ilskan hade nog inte ens varit aktuell.
 
Men jag gick inte för att uppsöka ron.
Jag satte upp garden, vässade armbågarna och hörntänderna och högg.
Efteråt kände jag bara hur dumt det var.
Att bemöta med hugg.
Och att det är tur att jag oftast kan tänka efter före.
Men idag lyckades jag inte, helt enkelt.
Det är tur att jag insåg, och kunde be om ursäkt för mitt vassa beteende.
En annan dag är en bra dag, tänker jag. 
 
Nu ska jag försöka släppa det, ta nya tag efter besök hos paranteser och mathämtning på maxi, disken inplockad, tvätten ilagd. Räkor ligger för upptining och ska skalas för att bli räk- och vitlökspasta med västerbottenost.
Det slutar nog bättre än det börjar.
 
❤️
 

Kommentarer:

1 Eva H:

skriven

Ingen klarar att vara en god människa varje dag.

2 Anonym:

skriven

Det är sant. Men när en är osedvanligt ilsk är det onödigt. Kram till dig Eva ❤️

3 Eva H:

skriven

Nångång kan en väl få vara det också. Antar att det inte var helt ogrundat.

Kommentera här: