Ledsenglad.

 
Min vän hittar hjärtan överallt.
I löv, i gräs, bland stenar....och i japansk mat. En fin förmåga och ett konstnärligt sinne!
Inspirerande lunch idag, fina samtal, om vad som är viktigt. Vad som ger syre. 
Vi pratade om det jag just beslutat mig för, mer kreativitet, skapa utrymmet och lusten för det. 
Fick energi av mötet så jag städade som en tok och gick sen ut på promenad som slutade på fina Konsum och med resultatet tapas till kvällskäk. 
 
Har lust idag.
Det går verkligen upp och ner, det är tunga dagar, ibland bra dagar med tunga stunder där jag behöver få gråta, va ifred. 
Det är en så fin scen i familjen Addams där pappan just beskriver känslan av att ha en stor dotter, redo att lämna boet. 
Hur han är ledsenglad.
Så är det, och det pendlar duktigt.
Fantastiskt att hon kom in ju, med riksintag och allt. En kul grej, fin möjlighet och chans till utveckling på alla plan. Självklart! 
Men också separationsångest, för mig, mitt i glädjen över att ha en så härlig och företagsam, modig unge. Som vanligt finns det många sidor av saker. Så även här.
 
Det är fredag.
Jag har slutligen satt mig med en kaffe och en katt som spinner som en tok.
First Aid kit spelar.
Bok väntar (och tvätt men först: läsa lite).
 
Pöss❤️
 

Kommentera här: