Så lite begärt ändå.

 
Jo, men faktiskt en passande bild min kollega tog i dag, då jag hade tusen järn i elden!!
Hållit på med operations- och mottagningsplanering för studenterna, schemaläggning för nästa gäng, och förberedelser inför helgens stora driftstopp i journalsystemet. Har vi alla papper? Koll på hur saker ska göras, vem som gör vad och när? Information till de som ska jobba helgen, mer frågor som kommer och som måste undersökas...Och slutligen hade jag lite reflektion med student och samtal på telefon, sms och live med bashandledare....
Har fått mycket gjort men behöver lite lugnare tempo imorgon gärna:-)
 
Köpte varsin glass till mig och älskelsen för att inta detta med kaffe på trädäcket. Otroligt skönt med sol och värme, samtal och vila. Älskar vår trädgård...som ett paradis faktiskt. Den stunden gav mig energi till att gå och träna på gymmet. Underbart skönt att bli svettig och kunna träna efter helvetesdagar med min mage!
 
Har nu tittat på Korrespondenterna på SVT 2.
Vi vet nog inte alltid hur bra vi har det i vårt land, i denna del av världen som vi - av ren och skär tur - hamnade. Att just våra föräldrar blev kära och att just den spermien och ägget möttes...ja...tacksam kan en va för mindre. 
Och ödmjuk inför faktum att en stor del av jordens befolkning behöver hjälp. På olika sätt. Och framför allt medmänsklighet. Respekt. Så lite begärt ändå...
 
Kram Joey ❤️
 

Kommentera här: