Roadtripp.

 
 
 
 
 
Kvällen igår var mysig, King of India med man och liten bonusdotter. Små samtal, god mat och skön kväll. Somnade sen så gott tätt intill min gyllene man i soffan:-). Mediumromantiskt att ligga där och dregla men skönt var det!
 
Sedan nio i morse har jag varit på väg. 
Tittat på vacker omgivning, lyssnat på Spanarna i P1, på The Real Group's jazzalbum, Bo Kaspers orkester. Sjungit med. Stigit ur bilen vid Borgholms slottsruin och sedan vid Byrum och Byxelkrok. Ätit en bit kyckling och räksallad vid strandkanten.
 
Det är en speciell känsla att åka över bron. Redan där fylls jag av sköna känslor. 
Byrum är så fint...! Vid raukarna har jag suttit många ggr, både själv och tillsammans med vänner, barn. Njutit av sol och medhavd mat. 
Idag blev det ett äpple och vila. 
Låg och hörde vågornas kluckande och fåglarnas sång. Så skönt. Så lugnt. Liksom andäktigt. 
 
Vill bara säga att jag mår bra!
Det här är något jag brukade göra men liksom tappat, och jag saknar att åka iväg mol allena någon dag då och då. Ta bilen och rulla dit suget finns. Jag tror att det är bra. Att ta hand om den längtan och det drivet, det är inte farligt - snarare tvärtom. Det fyller mig med välbehag och energi. 
Lust och lugn. Inre kraft, som jag och vi alla så väl behöver i denna tid.
 
Nu ska jag ut och sätta mig i Ekhagen härutanför. Insupa mer av Öland. Fylla på mina depåer lite till. 
 
Kram till er❤️

Kommentera här: