Kan du förklara...?

 
Du kan väl förklara för mig...?
Hur du tänkte med ditt uttalande och reaktion.
Du såg henne komma gående, konstaterade att hon var snygg. Fine. 
Men du åt henne med blicken.
Synade uppifrån och ner. Upp igen.
Överlägset säger du "fan vad läcker".
Som vore hon en chokladbit, eller en god fisksoppa full med musslor, saffran och räkor i himmelsk kombination.
Så var inte fallet.
 
Det var en ung kvinna.
Som till råga på allt inte uppskattade ditt dreglande ätande eftersom dåligt bordsskick inte ligger för henne.
Hon svarade inte fnissigt generat, som du kanske hade önskat. Nej. Hon blev inte glad för att du tyckte hon var en godsak.
Hon blev förbannad, och svarade "fan vad äcklig".
Då borde du, enligt mig, reagera annorlunda.
Men du spänner dig, går förbi henne och säger högt "jävla slampa".
 
Det är DET jag vill ha förklaring på.
Hur gick du från dregelkoll till det? Blev HON en slampa för att HON inte gillade att vara sedd som en munsbit? Blev HON en slampa för att du inte föll henne i smaken?
Hur är den man eller kvinna funtad som blir dissad, som vänder på 1 sek och istället för "läcker" ser "slampan" Framför sig?
I mina ögon är det en otroligt tragisk människo-kvinn-man-syn. En väldigt ointelligent syn på människan. Verkligen IQ fiskmås.
 
Vilken rätt har du att äta upp folk med din blick och sen ha mage att bli förbannad för att de inte vill mumsa i sig dig tillbaka?!
Förklara det för mig, för jag förstår det verkligen inte....!!!!
 
Modern till den unga kvinnan detta inlägg handlar om. 
❤️

Kommentera här: