Vitaminboost o sista semesterdagen.

En bra start!
Jo men visst :-)
Fin tygpåse köpt på Apoteket för SOS barnbyars räkning.
 
Efter vinbärsplockning igår gjorde jag smoothie. Det är så gott, både till frukost med lite müsli i eller som den är som mellis typ. Det bidde ett par nävar vinbär, ett par nävar blåbär, en skvätt hallon, havremjölk, en klick honung, citron och riven ingefära...voila!! Fint som tusan. Det fick bli frukost idag.
Lite vitaminboost i denna segandade tillvaro, där jag borde ha tillgång till egenhändigt gjord bronktoalett typ. Dvs rota runt med en diskborste i luftvägarna för att rensa ut, upp och ge bättre utbyte av gaserna där. 
 
Som tur är finns det mediciner som ändå funkar hyfsat. Jämfört med när jag var liten då det alltid innebar antibiotika vid skov. Nu krävs oftast inte det utan mer ökning av medicinerna, andningsgymnastik och vanlig rörelseträning för att få fart på systemet. Dyrt är det dock, hämtat ut en hög idag...men oj så värt det ändå! Tack och lov för denna utveckling!
Hela familjen har konstaterat att semester var det min kropp behövde. Har varit väldigt bra i mina lungs fram till nu:-)
 
Jag njuter det sista på semestern. Lagt lakan på tvätt, sängkläder på luftning, nyttig och närande mat, bok, prat med min unge, lite städning och njutning i solen. Såååå gott!
 
Har liiiiite svårt att förstå när min unge säger att hon längtar efter höst och regn, en filt och en kopp te framför bra film....låt det dröja tack! Väääääldigt länge gärna❤️
 
Just nu är det så bra så!
 
Kram Joey
 

Kommentera här: