Summan.

 
Haft verkligt goda jobbdagar, som sjuksköterska.  Det är närheten till patienterna, samtalen, samordningen och organiserandet som är inspirerande. Och att ingen dag är den andra lik.
Att jag kan göra skillnad för de jag möter.
Sköter jag inte mina kort rätt kan jag stjälpa istället för att hjälpa och lindra. Ibland en hårfin gräns.
 
Min utmaning är sådan när det gäller huvudhandledarskapet också. Att leda andra, handleda och ge feedback, ge tips o tricks behöver också göras med finkänslighet för att ge styrka och vägledning med hopp om bättring och utveckling. Tydlighet behövs. Och omtanke. Att våga vara nära, våga säga även obekvämligheter. 
Det kan liksom inte bli tråkigt. 
Bara olika. Böjningar och krusningar, berg och dalar. Men inte tråkigt.
 
Är tacksam för att jag vågade hoppa på utbildningen och även anta utmaningen att läsa handledning. För att göra nåt annat. För att ge mig själv nåt mer att bita i.
Ibland syns gräset vara grönare på andra sidan 
men vid eftertanke så landar tanken i att variation är mitt driv. Utmaning, variation, svåra samtal och roliga samtal. Att inte veta hur dagen ska se ut. Att möta nya människor med jämna mellanrum, att se de flesta växa och blomma ut - det är en ynnest.
Goda kollegor, skratt, sköna samtal med fina människor. 
 
Japp.
Det får bli summan av arbetsåret 2014.
Det är gott att känna så.
 
Kram ❤️

Kommentera här: