Svårt att lämna....

Det är fyra veckor sen introduktionen.
Dagarna efter med dess kaos och desperation av att försöka få ordning på rutiner, arbetssätt och tänk.
Tiden hela vägen är så rolig att följa.
Det sker en sån utveckling och det är väldigt häftigt och kul att se!
Att se hur deras stolthet, glädje över att lyckas och känslan av att de faktiskt ska bli sjuksköterskor sakta men säkert ta form i deras hjärnor och kroppar....det är härligt!
 
Om ett par dagar ska jag så lämna nåt som jag inte hinner fullfölja.
Jag har försökt få ihop det så gott det går och ger uppdraget vidare för denna gång (vilket kommer bli kanon), men det är ändå tungt att inte få följa sista veckans explosion i tankar som klarnar, självständighet som blir självklar och glädjen över att kunna sköta en hel patientgrupp...
Det är ett fantastiskt kul och inspirerande arbete jag har!!!!!
 
Och mig kommer det inte direkt att gå någon nöd på:-)
Jag kommer att njuta av ledighet, värme, att få tid att suga in härligt sköna intryck och att få tid att vara tillsammans med bästaste familjen!
Att få tid att göra roligheter, prata och flamsa.
Gode gud så skönt!
 
Så även om jag kommer att ha det kanon så är det lite tungt.
Lite svårt.
Att lämna mitt i en härligt utvecklande process.
 
Men det får helt enkelt gå, 
för denna gång.
Och för att jag, Pärlan och våra goglin ska få en go stund ihop<3.
 
pussens!
Joey

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Ha det underbart!

Kommentera här: