Bloggar från mobilen. Sitter och kollar in...

dsc01262 (MMS)

Bloggar från mobilen. Sitter och kollar in min älskelse och 10 andra ungdomar som ska va med i en talangtävling. Kul idé där 3 gymnasieungdomar har detta som projektarbete. Det här är ju underbart kul såklart!! Häftigt att se och höra glädjen, inlevelsen... Skönt slut på dagen. Som varit en bra dag. Mitt jobb är vissa dagar fyllda av att försöka sätta fingret på det som ska lyftas, blötas, stötas, slipas lite på...funderat, pushat...hur gör man bäst, hur får man någon att tro på sig själv samtidigt som man ger de saker att arbeta med, för att bli ännu bättre. För att spetsa till sitt kunnande. Hoppas att jag kan pusha, få somliga att känna luft under vingarna, o tro på att de faktiskt snart kan flyga. Mitt mål är att människan ska växa. Ibland blir det onekligen ett tufft uppvaknande. Ibland en bekräftelse av nåt man redan känt på sig. Ibland backar de, känner efter och ser att vägen är en annan. Ganska ofta känner de nog att de fått mer kött på benen, självförtroende som bär dit de är tänkta. Det är otroligt härligt när någon blommar ut. Blomman är en vacker tingest som alla borde få utvecklas som. En ros till dig, du kämpande människa<3. En önskan att du ska blomma som de jag just ser på scen!Johanna

Kommentera här: