Barnarbete & Vals

 Spegeljox:-)

 Jobbjox

 Jobbgrubbel

 Nyfrissad Fridis

Spegeln är äntligen uppe på väggen, så att älskelsen kan spegla sig i helfigur och på tvären och längden...
Lite lätt skönt att slippa ha den på golvet dessutom!
Gick himla mycket bättre att valsa runt med dammsugaren och svabben idag efter jobbet utan den på golvet! Taxschi schå himla mycket!!!

Lite av varje har jag gjort idag.
TILDA-donat, fått iväg ett kompetenskort för granskning, läst igenom och redigerat de jag redan publicerat, haft genomgång med nya ssk om detta system, samt var man hittar PM, hur man lägger in om semestrar, och turbyten i vårt självservicesystem bl a, och visat hur man gör när man skriver en avvikelse samt ser hur ärendet tagits emot och vilka åtgärder man gjort.
Läst igenom idé om dokumentation av goa "syster Lisa" som fixat med det idag...varit på föredrag av 2 magisterexamensarbeten där ULVE lyftes fram som modell.
Tja, det var min dag det....

En vals med städutrustningen fick det bli så fort jag hängde av mig mina ytterkläder också. Bestämde detta tilltag i morse när jag gick runt i mina barfötter...hu för grus under fötterna!!!!! Och det är väl magiskt just nu, hur allt grus kan förfölja mig upp i tre trappor in i lägenheten? Har kornen inget vett i skallen? Fan, förfölja en på detta sätt utan att skämmas;p! Blä! Men nu är de för tillfället utrotade ur mitt hem, fetemattan piskad, toan doftar hallon och jag går nu barfota utan att spy:-)!

Funderar på vad ni tycker om barns arbete i hemmet. Hur mycket era glin gör där hemma för att liksom förtjäna sin vecko- eller månadspeng typ?
Bädda säng, duka fram och av, fixa i ordning på sitt rum (och ha det åtminstone lite drägligt där så man inte blir anfallen!!!), vika ihop sin egen rena tvätt...det tycker jag är miniminivå liksom. Kanske kan man begära mer, eller rent av bör begära mer....? Vad tycker ni?

Matidéförlust....
Typ fantasi som en seg snigel idag.
Hm,....jag får rota lite i frysen och se om jag kommer på nåt!
Svälta ska vi inte göra i dag heller i alla fall. Det vet jag.

Pöss och god lillelördagkväll till er!

Jag tänker ta mig ett litet glas vitt till matlagningen (tja, vad det nu ska bli!)
Skål!

Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Oj, har du fått nya glasögon? Var har du köpt dem?

2 Johanna Roth:

skriven

Japp, vem frågar:-)?

Synoptik är de inhandlade på.



Johanna

Kommentera här: