Mamma mia....!



Tittar i kväll på Mamma mia...för 69:e gången eller nåt sånt:-)
För att samla goda minnen, goda sånger och skön stämning i hjärta och själ innan sovdags.

En händelserik och omtumlande dag.
Dags att försöka bearbeta detta i sömnens ljuva läkande timmar.
Kräver lite förnuft, en lugn själ och instinkt om vad som är bäst, tror jag.

Livet förändras, det är något vi alla vet.
Ibland står man bättre rustad, ibland mindre rustad.
Beroende på ålder, på ryggsäck och hur man tagit sig ur minnenas bagage liksom.
Hur man gått vidare.
Vägen får vara krokig och svindlande galen emellanåt, jag fixar det - och jag hoppas kunna ge styrka till den som är mindre rustad. Som inte varit där förut. Som är i lärartagen i livets hårda skola.
Det finns hopp, det finns liv, det finns goda saker att njuta och ta nytta av!
Det finns härligt liv att lära sig att leva.
Jag behöver visdom att förmedla.

Min famn är stor.
Min kärlek räcker till.

Jag finns.

Och jag älskar.

/Johanna

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

De är alltid så härligt att läsa din Blogg Johanna. Kan inte annat än att le när jag läser. Man får en sån mys känsla och värmande känsla när man läser <3

2 Helena Segerberg:

skriven

Jag kan bara hålla med föregående talare, vilka vackra och tänkvärda ord Johanna, Tack!

Kommentera här: