Energi & livets växlingar

    

 Det är otroligt roligt att jobba som sjuksköterska!
Känt det de här två dagarna när jag gått som syster yster utan att handleda studenter, utan själv med mina kollegor. Vara spindeln i nätet som ska försöka fånga patientens mående, försöka få de att må lite bättre på olika sätt, försöka nå deras nyckel till att själva vilja bli lite bättre, och så praktiskt sätta nål, dropp, få fram mina idéer och observationer till läkaren, planera hemgång, prata med anhöriga...det är verkligen ett roligt jobb som jag fortfarande är stolt över och som jag önskar förmedla till de studenter jag sedan har ansvar för. Önskar att de känner sig lika glada och stolta som jag gjorde i januari för 11 år sedan när jag gick altargången fram i Domkyrkan för att få beviset om att jag blivit sjuksköterska.
En mycket bra dag på jobbet har det varit!

Efter jobb sken solen med sin närvaro. Köpte mig en tidning och la mig i museiparken. Förutom en ledarhund och dennes husse var jag mol allena där. otroligt skönt att samla energi där i gröngräset!!

Energi fick jag verkligen också när vi samlades ett gäng tjejer på Palladium, tog varsin latte och deras himmelska chokladglass för att sedan gå vidare till Bishops för att liksom få solen i ögonen. God öl fanns det där, och lite gott småplock. Många gapskratt, och samtalsämnen om salsa på cuba, Always (binda eller resebolag, det är frågan!), snusk och annat...väldigt mycket skratt blev det i alla fall när nu ingen av oss 5 är särskilt tystlåten eller blygsam av sig! De trevliga vi satt bredvid trodde absolut att vi förfestat....haha! Jo, det är klart. På latte hade vi ju faktiskt det!

Livets omväxlingar är så uppenbara när jag sedan pratade med min goa vän om hennes mamma, om begravningen och vad jag ska sjunga. Det känns viktigt att få sjunga, även om det är så vansinnigt tungt när man känner någon väl. Men om jag kan ge en smula glädje, hopp, styrka och kärlek så vill jag det.
Himlen är oskyldigt blå. Gabriellas sång. Två av mina egna favoriter, som ger styrka bara genom att vara de sångerna de är. Hoppas jag kan förmedla den styrkan till någon annan, framför allt till dig vännen!!! Love you!

En skön dag önskar jag er.
Ta hand om er och varandra.

Kram Johanna

Kommentera här: