En kabel




Tog min lilla plåtPärla till min levande Pärla på förmiddagen...har bistått med kabeldragning:-). En liten udda söndagssyssla som  imorgon förmodligen kommer att ge en viss typ av träningsvärk. Kabeln var en feting, som skulle dras genom mindre feta nyborrade hål, genom garderober för att inte vara estetiskt belastande...så långt, så bra! Var riktigt roligt, svettigt och skönt att göra nåt med händerna och armarna, krypa runt på en vind och försöka hjälpa till. Och skönt att göra saker ihop, att prata, skratta och ha det bra helt enkelt!

Vernissage  var det sedan dags för, hos Fridas klasskompis och mina goda vänners 10åriga flicka.Oj, vad grejer! Oj vad de sparat och oj, vilket jobb! Imponerande! Gott kaffe fick vi oss till livs också, fint det!

Cyklat till Hemköp då beställning av Tacos ägde rum, skönt med kreativa barn så mamma slipper tänka;p!
Hittade filmen Fame, ni vet den gamla med Coco och Leroy (som var så otroligt snygg då typ -85 att man nästan dog...!) Jodå, han e rätt söt även nu, men oj vilken kaxig liten en! Förlorar på så viss all glans, utom när han är tyst och bara dansar. Min dotter är just nu rätt förtjust dock....

I morgon arbetsdag. Skoldag.
Jag är sugen (inte på att stiga upp halv 6 dock...), men dottern är mindre sugen...blir nog bra när hon väl är där hoppas jag. Bra med rutiner, med saker som händer organiserat.
Dansklasserna kommer igång nästa vecka, vilket hon dock längtar efter som en tok. Gott!!!

Nu är det kväller.
Tidigt i säng, med Buddenbrocks vid min sida. En riktig fetebok, härligt i begynnande höst!

God söndag.
Joe

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Vad är det för bok du läser? Behöver en fetebok...

2 Johanna:

skriven

Fått låna av min bror. Den heter Buddenbrooks och handlar om en fam utveckling över 4 generationer från köpmän t konstnärer och dess slitningar i början av 1900-talet typ. Verkar bra!

Kommentera här: