Efteråt brukar det kännas bra.

(null)

Nu börjar det spira i trädgården och jag älskar det! Det där när det dyker upp nytt för nästan varje dag. En knopp här, ett grönt litet nybörjarblad där…en sådan ljuvlig tid vi är i nu - naturen är som en explosion av färg och liv. 
Lungsen mår väl sådär av det, men ändå så värt. Mer medicin åt folket, eller i alla fall mig, helt enkelt.

(null)

Sköningar ovanpå garaget!

(null)

Balkongblommor. Glad att jag satte dessa. Brukar vänta tills pelargondags men hade verkligen inte lust eller tålamod i år, att vänta så länge. Det gör mig glad att se blommor, och jag hinner ju med att njuta även av dessa pre-pelargon.

(null)

Varit på brandutbildning i förmiddags. 
Det tog emot innan, tycker det är påfrestande att samlas med ett gäng okända och tussas ihop. Idag var det kort praktisk genomgång, utan gruppindelning så det var smidigt. Och det behövs! Skönt att veta att oavsett brandsläckare så funkar det till allt. Brandfilt till kök är fiffigt, för att inte skvätta ner hela köket, annars funkar släckare. Tänker att det är en bra present att köpa faktiskt, till ens ungdomar! Nästa gång det är utbildning då blir det lite mer vånda, med scenarier och så. Ogillar’t men gör det ju såklart. 
Och efteråt brukar det kännas bra, när en blivit en smula klokare.

Nu väntar snart massage…jisses vad skönt det ska bli!

God kväll❤️
Joey

Kommentera här: