Smärtor, loppis och vila.

(null)

En totalt energilös dag, med värk i varenda muskel från nacken ner till häcken. Ibland blir det bara så utan att jag förstår varför, men det gör mig tung och ledsen. Är det mina små rundor med gåjogging (gjågging) som ställer till det, fastän det känts bra i stunden? 
Ja, vem vet. Jäkligt enerverande i vilket fall. 
Idag har det mest blivit vila på grund av det, men en runda till loppis blev det och en promenad med lite lufs och övningar. 
Legat på golfboll en lång stund efter det.
Nu hoppas jag att kroppen vill vakna, och vilja vara mottaglig för träning igen.

(null)

Fin skog nära stugan. 
Som gjord för att gå stilla i, springa i och bara andas i. 
Här, där det sägs att Nils Dacke en gång gömde sig för kungens män. 

(null)

Loppisfynd i form av dukar, ljusstakar till stugan och skumpaglas till stan.
En loppis, väl iordning, där alla pengar idag gick till Ukrainas folk.

(null)

(null)

Nöjd med fynden.
Kul med dukar i korsstygn, som passar här. 

Patrik har putsat som en tok. Gjort fönstren rena efter flugor, och fixat. 
Om en stund ska jag laga mat, blir min insats idag. Ska bara läsa lite i Mårbackasviten av Selma Lagerlöf först.
Påven Johanna utläst. En fascinerande bok, som har en grund i historien. Att hon faktiskt fanns som den person hon beskrivs vara i boken. Coolt ändå!

(null)

Lyssnar på en spellista med covers på Dire Straits. Skön musik onekligen. 
Gör att andningen börjar kunna fylla lungorna efter en smärtsam dag. Det är bra.
Kanske fyllde promenaden och golfbollen musklerna med lite syre också, medan värktabletter smeker dem ömt.

Hoppas på en bättre dag imorgon!

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: