Livslinjer & årsringar

(null)

Ett litet stilleben. 
Med sångfågeln, nytt palettblad, farfargjort glas och så ett par bilder jag målat. Tycker det blev rätt trivsamt. Passar där på farmors och farfars gamla skänk i musikrummet.
Lite av min utsikt idag när jag var hemmajobbare. 
En full dag, verkligen. Som jag gillar. Och en del människor har jag kunnat göra glada, och det gäller att främst tänka så. Inte på alla dem som inte får tid, de mal ändå i huvudet, och jag önskar verkligen att det får börja rulla på ordentligt till hösten. Men ändå. Några har turen redan nu, och det är bättre än inga!

(null)

Älskar att det är så ljust nu, till och med så där okristligt tidigt som jag tycker att jag stiger upp. Hur det än känns precis när klockan ringer så är det så oerhört mycket lättare att stiga upp när livet liksom välkomnar en där utanför. 
 
(null)

Idag kom en cool glasring jag beställde. Följer en glaskonstnär (@kavatglas) på sociala medier och slog till. Den gör mig glad och det är i sanning lokalt producerad ring, bara en halvmil härifrån. 

(null)

Mina händer börjar få många livslinjer. 
Gillar ändå det. Det visar att jag levt, att mycket döljer sig bakom skrynklorna. 
Många händelser, mycket erfarenheter av både tuffa och härliga slag. Som ju livet är. 
Livslinjerna är lite som årsringarna på träden. 
Det som ibland är konstigt i vår del av världen, är att träd och gamla ting skattas högre än en långt levd människa. Det är sorgligt och snett, när erfarenhet och upplevda saker kan ge så mycket vidare. Om vi vågar öppna oss, om vi vågar fråga efter de där tankarna och hur de resonerade då. Och nu.
Våra äldre borde vårdas lika väl som våra gamla antikviteter. Vilken kärleksfull värld vi skulle ha!

(null)

Kram ❤️ Johanna 

Kommentera här: