Som en kärlekspåminnelse.

(null)

Det är kloka ord från en klok man.
Att se varann. Hjälpa och försöka lyfta, underlätta. Bara så blir vi starkare. 
Passande när det tycks svämma över av ilska gentemot de stackarna som råkar hosta eller nysa. Det kan ju vara så att personerna varit förkylda och hostiga i flera veckor eller fått ondare av sin astma eller KOL efter en äldre förkylning. Ska alla bannlysas? Ska de låsas in? Ska JAG låsas in, som alltid får krångel med lungsen när jag blir förkyld?
Det känns som att det blir tokigt och liksom ondsint av rädslan att själv bli sjuk. 

Kanske behöver vi stanna upp en stund.
Se inåt och fundera över vem vi vill vara.
Hitta lugnet i kaoset och förlita oss på att människor tar sitt ansvar, tänker till och gör det bästa av situationen. 
Och vi behöver fortsätta le mot den vi möter för att livet, världen ska fortsätta. För att vi efter kaoset ska kunna känna respekt för oss själva och de vi är. 

(null)

Fick hem min nya röda telefon idag.
Som en stoppsignal eller hellre en kärlekspåminnelse (!) lyser den. Och har en sjukt bra kamera, som jag ju var tvungen att testa. Såååå kul!
Men BankID och swish fick jag inte att funka då hemsidan på min bank vägrade funka. Nåja. Behöver inte det ikväll, men vill ju att allt ska funka direkt. Sån är jag. Fröken otålig.

Tog en liten dans med mannen i mitt liv ikväll. Gjorde kycklingpasta till middag, satt och pratade med de som nu lever under vårt tak. 
Landade. 
Ett avsnitt Outlander med mannen och nu lite lättjefullt och känslostormande Wahlgrens värld. 

Go kväll!

Johanna❤️

Kommentera här: