Överraskning, schäääärlek och funderingar.

(null)

Efter morgonkaffet fick jag en fin överraskning. Blev informerad att någon sökte mig och väntade utanför mitt rum. 
Där satt fina vännen Maria, som var förbi för en pratstund och med mitt favoritgodis...bara sådär! Det är schääääärlek!!!

(null)

Ikväll har vi samlat på oss ännu mer kärlek, mannen och jag. Hälsade på äldste bonussonen och hans familj, fick superb lasagne och blåbärskaka. Vi gamla mammor dansade med Leia, till Djurens brevlåda, Pippi-sånger, Emil-sånger och Trazan och Banarne, och vi fick ett par fina timmar tillsammans.

(null)

Nykläckte lille Lukas låg och filosoferade.
En undrar vad som rör sig där. Vem som börjar ta form. Så fin, och framåt kvällen en ganska ledsen gosse med kanske trilskande mage eller orolig själ som hade svårt att finna ro. 
Det måste ju vara så otroligt tufft att komma ut i denna världen. Försöka förstå den. Hänga med i allt, och försöka sortera bort. Hitta hur den egna kroppen hänger ihop liksom.
Så häftigt ändå.
Utvecklingen på två år, som i storasysters fall, är ju helt galen när en tänker på det. 
Så med, så på och full med egentänk och bus och en alldeles egen människa. Jisses vilken skön unge! Vilken resa!

❤️
Kram Johanna

Kommentera här: