Ska säga det till min spegelbild.

(null)

Gör mig helt enkelt bäst långt ifrån människor idag. Vaknade liksom folkilsk .Trött, förkyld. 
 Vi har dock varit och gjort inköp, mannen och jag, trots mitt obefintliga tålamod. Mat är inköpt, liksom en fin stol.

Beundrade våra prydnadsaplar på väg till bilen, som för varje årstid bjuder på sin skönhet i olika upplagor. Älskar vår lilla men bra-iga trädgård.

(null)

Ska kanske gå ut och sätta mig vid bläbärsbusken och plocka...
Lyssna på någon klokpodd och grotta ner mig lite. Det är bra. Eller läsa.
När jag är ilsk blir målandet inte bra, då behöver jag vara glad eller vemodig. Inte ilsk.
Funderar annars på att försöka måla en hög med bilder, göra till tavlor och ha den där lilla vernissagen som några uppmuntrar mig till.
Vore ju skumt men kul. 
Liksom vågat och roligt.
Och kanske lite galet.

(null)

Inhandlade en ny stol idag, på marketplace på Facebook. Tittade på denna stol på Mio förra helgen när jag köpte gardiner och gardinstång, och fick ge under halva priset. Ett kul fynd!
Och smart, då vi har gäster som behöver sitta för att ta på sig dojan. Eller vi själva, såklart. 
Och så ger den lite mjuk färg till det svartvita.

(null)

Den forna pallen fick bo här, i mellanrummet.

(null)

Fick ljuvlig video och denna bild på goaste lilla Leia idag. Hon står förundrad och nyfiket och tittar på filuren i spegeln, räcker ut tungan och ler. Så otroligt fin syn, att en liten människa ler åt sig själv. Är nöjd. Glad. Och hälsar sig själv med värme.
Liksom otroligt gulligt och också tänkvärt.

Så jag klappar om mig idag, inser att jag behöver kokonga in mig för att få balsam i själen och inte stöta mig med de älskade i min närhet. 

Imorgon är en annan dag.
Jag ska säga det till min spegelbild.

Kram
❤️

Kommentera här: