Stockholm, dofter och pippin Edith.

(null)

Efter biltur till Stockholm var det skönt att ta en liten promenad runt brorsanskvarter.
Våren har kommit till söder och vitabergsparken också så klart....och alltså...dofterna!! Jag säger bara: DOFTERNA!

(null)

(null)

Är i Stockholm för att fira kära pappa som fyller 80, och för att se min älskade unges gymnasieföreställning. 
Igår gjorde vi nötfärsburgare med potatis och grönsaker i ugnen, lite röror och drack gott rödtjut. Både fadern och jag blev uppvaktade då jag inte träffat broder Johan sen jag själv fyllde år. Pappa fick ny stilren klocka, jag fick ett par böcker och två klänningar:-)

(null)

Givetvis var Edith med i gemenskapen när hon inte fick straffpoäng för någon dumhet och blev förvisad till buren. Som fågel betraktat är hon nog normalbegåvad men i jämförelse med människor befinner hon sig hela tiden på en 3-årings nivå. Det innebär ibland obstinata försök till uppmärksamhet, och sen glömmer hon liksom bort att det hon gjorde fick en konsekvens - och gör alltså om det igen.

Hur som helst är hon otroligt rolig och charmig då hon drar igång sitt snack och nyfiket närmar sig besökarna och hon blir fort förlåten sina övertramp.

(null)

Nu är det morgon.
Snart frukostdags.
Blir lite uppdelade sysslor för oss, Tantolunden för mig och föräldrar, fotbollsmatch för Johans damlag, stadsshopping för lillbonus och sambo.

Ikväll är det föreställning!
Ska bli så kul!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: