Utmaningar och övertramp.

(null)

Idag har det blivit mycket jobb för sambon och Dennis, äldste bonussonen, då de lagt golv och spikat lister i tio timmar...!
Min mans knä verkar hålla fint då han nog inte har några leder, men han har fått ryggmassage av mig här ikväll. Hoppas han vaknar hyfsat pigg imorgon trots dagens utmaningar.

(null)

Dennis in action.

(null)

En liten vila i trädgården. Ett mellanrum mitt i allt, så viktigt att också hitta mellan bakning, gardinstångsupphängning, kartongbärande, sopning och möbelflytt. Det är en härlig trädgård, som en liten oas där fåglarna sjunger vackert.

(null)

Imorgon är det födelsedagsfirande för lilla fröken Leia, och för min o sambons del är det också namngivningsfest för min kära kollegas barn.
Vi har övat lite varje dag den senaste veckan mannen och jag, då vi har fått sånguppdrag. Känns högtidligt och lite läskigt eftersom det är så länge sen som jag sjöng "på riktigt". Det är ett fint uppdrag att få och jag hoppas att jag inte tagit på mig för stora skor...
Rösten är inte fullt återställd, den är fortfarande lite nyckfull men den är klart förbättrad och jag tänker att snart. Snart så kan jag göra som jag vill med den igen.

Har sett två avsnitt av When they see us.
En otroligt stark serie i fyra delar, byggd på en en verklig historia om fyra oskyldigt dömda ungdomar i Harlem. Där rättssystemet är så fruktansvärt omoraliskt och oetiskt som en tror bara ska finnas i uppdiktade historier. Fy fan. Det är så jag spontant känner hela avsnitten igenom. Fy fan så vidrigt att vuxna människor som arbetar i samhällets tjänst kan göra såna övertramp utan att det får några följder. Se den, vill jag uppmana er till.

Ganska upprörd ska jag försöka sova. 
Det är en lång dag imorgon!
Men en dag att se fram emot.

Kram❤️ Johanna

Kommentera här: