Långsamt och eftertänksamt.

(null)

Nu är lavendeln sannerligen på topp, så otroligt fin. Massor av tjocka små humlor  surrar runt bland blommorna. Resten av året är de ganska fula där de står. Ser ut som torra, fnöskiga buskar som är på väg att dö men sen säger det liksom pang och så står de där i sin lila glans. Naturens fenomen är lika magisk varje år, som att det blommar lite i taget så att njutningen varar längre. 

(null)

Gick och vattnade på förmiddagen, nöp bort lite på somliga krukväxter i trädgården. Gillar proceduren med att vattna med min gröna vattenkanna. Liksom terapeutiskt att gå runt och gnola lite.

(null)

På morgonen var jag på jobbet, hos min kära kollega för att stämma av lite. Vi löser av varann på måndag då jag ska återgå efter min semester och hon ska få njuta nu. 

Jag har haft en fantastisk semester!
Jag har varit frisk, fått fira ljuvlig student, haft lugna och kreativa dagar i stugan, fina dagar hemma med både lugn och vänner i fin kompott och så en riktigt bra Englandsresa med mannen. En perfekt kompott enligt mig, och jag tycker att det ska bli kul att jobba igen! 

(null)

Ikväll var jag på Grilleriet med några kollegor, lite afterwork med gott käk och rödtjut i vacker sommarkväll. Är så glad för dessa kollegor, det är en ynnest att få jobba med dem. Och att ha ett jobb som jag verkligen gillar är också en ynnest faktiskt.

Nu har jag sett första avsnittet av serien Twin Peaks, som väl alla såg då på 90-talet. Ja, alla utom jag då. Dottern har sett första säsongen innan men vill se om den om jag lovade att kolla också. Så annorlunda jämfört med mycket idag, liksom långsamt och eftertänksamt. 

Nu blir det en stunds läsning innan sovdags.
Blir ju spännande att vända dygnet när jag ska jobba igen...!

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: