Orimligt barnsligt glad.

(null)

Under bilens färd hem från Blekinge idag njöt jag.
Av rimfrost på träden, blårosa himmel.
Det fick bli ett pass på gymmet när vi kom hem för både mannen och mig. 

Var sen och slogs med alla andra på maxi...jisses vad folk!
Försökte hålla mig lugn och glad men energin var slut och människorna var sura och körde gatlopp med kundvagnarna...
Och mitt humör sjönk till tårna.
Hungrig och trött och sur, bästa kombon. Not.

Hämtade figurpeppisarna på hemvägen och hängde upp i fönstren när maten puttrade i ugnen. Blev lite gladare av det.
Blir ju liksom lite orimligt barnsligt glad av sånt. Av adventsljus och mysigt fix.
Det är ju bra, tänker jag.

Så nu är jag inte sur ner i tårna längre.
Bara rätt trött.
Och snart är det sovdags.
Och imorgon är det en ny dag, hoppas jag!

❤️

Kommentera här: