Omedveten om måsten.

(null)

Blev tidig hemgång idag då jag fick cortisoninjektion i höften. Ordinerad vila resten av dagen och kvällen, eller ja 24 h faktiskt men med mitt jobb kan jag ju gå både dit och hem imorgon och vara hyfsat stilla där. Och just nu så sitter jag här på balkongen. 

Jag var nervös före injektionen men det var verkligen inte så farligt. Gud va skönt med glada överraskningar! När bedövningen släpper gör det nog hyfsat ont efteråt men har preppat mig med alvedon. Varför lida i onödan liksom?

(null)

Idag märks det att sommaren är i sitt slutskede. Många patienter har ringt, trippel i antal mot förra veckan. Det är ändå skönt.
Gillar när det är liiiite för mycket, hellre än lite för lite. 

(null)

Ska sätta mig och pröva mina nya pennor nu.
Köpte present till mig själv igår, med både nya penslar, blyerts i olika hårdhet och block.
Så ljuvligt roligt. Rogivande. Att låta pennan gå, penseln dra med sina färger. 
Minuterna blir oviktiga, tiden bara dansar stilla framåt. Själen liksom omedveten om måsten, den bäddas in i det som sker där mellan pennan och pappret. 

God eftermiddag!

❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Skönt att få lite specialbehandling. Själv får jag bara ordination på träna, träna trots svåra smärtor. Ingen doktor här inte! Elisabeth

Svar: Jag tränar och tränar men ibland blir smärtorna för tråkiga och ihållande. Ska bli kul att se om det ger effekt med liten injektion. Kram☀️
Johanna Roth

2 Anonym:

skriven

I och för sig vet jag ju inte varför du fick spruta. Kanske inte för artros som jag har. Men ibland blir man trött och vill ha snabb hjälp.

Svar: För artros ja. Och pålagringar som gör att det hakar upp sig. Vet inte om det är så snabbt, första sprutan sen jag började få ont - 20 år sen:-)
Johanna Roth

3 Anonym:

skriven

Min dotter säger att kortison bara förstör, hon är ingen läkare men träningsproffs. Hon bara tjatar om att jag måste träna. ”Du borstar väl tänderna varje dag”är hennes argument. Förvisso😒

Svar: Jag tror absolut att träning är bra för det mesta i kroppen men när lederna strejkar ordentligt så kan cortison smärtlindra så att träningen blir lättare, livet blir lättare. Men alla har sin egen tro, sitt sätt att hantera det på. Efter tjugo år med ont så kände jag för att pröva nåt annat då träning tyvärr inte gör mig mindre smärtfri. Gladare, bättre andning, mer stabil men smärtfri - noop. Kram!
Johanna Roth

Kommentera här: