En plan.

(null)
Efter jobb gick jag hem.
Lämnade väska, bytte om till ut- och- gå- kläder. Tog en långpromenad i ganska sakta, njutarmak runt söders gator.
Så fint ute.
Ljummet.
Och dessutom mysigt med korgar med äpplen lite varstans på grindstolparna. 

Lyssnat på Säkert och hennes texter. Så jäkla bra. 
Skönt att gå, lyssna på bra låtar och tänka. Fundera över dagen. 
Om jag gjort som människorna med äppelkorgarna eller om jag varit mer ogin.  Funderar på att jag ibland behöver andas, samla ihop mig och tänka efter innan jag agerar. Kan nog upplevas som hård emellanåt, och det är inte så jag vill uppfattas.
Får ta det till mig, fundera lite till och omarbeta.
(null)
De sjunger på sista versen, de här blommorna.
De får hänga kvar lite till, dock. 

Nu finns det en plan.
En plan framåt med cortisontabletter några veckor, en datortomografi på bihålorna och småningom kanske också operation för att få bort alla polyper. En sak i taget, och förhoppningsvis kan det finnas bättring i sikte.
Borde ju kunna bli så att även stämbanden svullnar av och ger mig en sångröst igen....hoppas på det!

God kväll.
❤️
Kram Johanna 

Kommentera här: