Tålamod är en dygd...

(null)
Det fortsätter blomma, somligt vissnar och då poppar annat upp. Stäppsalvia är en ståtlig, snygg blomma tycker jag! Ill-lila verkligen, som vi säger här i södern.
(null)
Mor blev inte firad förra söndagen av förklarliga skäl, så igår blev det lite firande av mor på mors dag med lunch på King Of India (åt min favorit: Palak paner och jo, aptiten har återkommit lite) och sen tårta i trädgårdens skugga hos oss. 

I present fick hon en konsert i domkyrkan igår kväll, med Kammarkören sankt Sigfrid, Musica vitae, solist Daniel Johansson samt 19 eminenta blåsare från Skåne. De framförde några fina sommarsånger men framförallt ett stycke av en ungersk kompositör Kodaly, som är för jäkla fräckt! Det är svulstig, smått, gnidigt och vackert på samma gång - och otroligt välsjunget med världens bästa körledare och dirigent i spetsen! Det är en magiskt välsjungande kör!
Mamma (o pappsen) var nöjd, och jag också!! Tack!

(null)

Idag är det molnigt men redan arton grader. Skönt men lite blåsigt. 
Varit på kemlab och tagit snabbsänka (CRP alltså). Är otroligt trött idag. Hade en okul början på natten när jag (som sambon sa) lät som att jag skulle hosta upp urinblåsan. Det gjorde jag inte, ifall någon undrar, men hostan tog energi så när klockan ringde sov jag djuuuupt. Behöver nog sova lite till känns det som, får bli en extra-sov strax för att återhämta mig en smula.
(null)

Hade önskat att det känts bättre efter 1 vecka med tablett-antibiotika och 2 dygn intravenöst men det smyger fram. Ett steg fram och ett steg tillbaka känns det som idag. Jag vet. Jag måste ge det tid. 
En lunginflammation har väl aldrig läkt så att någon återhämtat sig på en vecka. I know, logiskt vet jag ju. Och att jag har astma i grunden gör väl inte livet lättare, så klart. Kanske tar det en månad innan jag känner att kraften återkommer. 

Tålamod är en dygd. Sägs det.

Puss o kram ❤️
Johanna 

Kommentera här: