Snoozedrottning o kola.

(null)
Började koka kola igår kväll. 
Julkola, som jag alltid gör inför julen. Helst ska den ju bli seg och god så att en får ha den länge i munnen men den blev inte det igår.
Nu ligger den åter i grytan eftersom de var alltför mjuka. Det finns vissa av mina ungar som liksom måste äta dessa kolor till jul, så det är bara att göra:-)
(null)
Ser mediumpigg ut här, men blä vad trött jag var! Snoozade en halvtimma innan jag masade mig upp i duschen. Som en snoozdrottning - jag som för ett par År sen gick upp direkt när larmet tjöt.

Somnade framför ett program igår så skönt, men vaknade efter någon timme med nån hiskeligt obehaglig oro i kroppen som kliade under huden...satte mig med varm havredryck som kokade ihop med ingefära några minuter, så en klick smör och honung i det.Egentligen recept mot hosta men funkar bra som avslappning också.
Det och bok gjorde mig trött igen.
(null)
Sitter åter på köksbänken och inväntar tjockare kola.
Varit riktigt trött denna dag.
Hoppas det är nåt som kan sovas bort i natt.

Tänkte göra ärtsoppa (soldatens, inte egen) med timjan och några pannkakor till mannen och mig om någon timma.
Sen blir det bok och småningom Tillsammans med Strömstedts.
Lugnt och skönt.

Puss❤️
Joey


Kommentera här: