Jag andas. Njuter. Lever.

 
I natt har jag toksovit!!!!
Så skönt och ovanligt. Somnade runt 24 i natt, vaknade pigg 05.45 men tänkte neeeej....jag behöver sömn efter dåliga nätter så jag lyckades somna om efter en stund, o sov till 9.15:-)
Låg kvar o småpratade med Pärlan före dusch o frulle, verkligen njutbart!
 
Kaffebesök av Suz, några timmars prat on sommarpratare, tonårsbarn, förväntningar, kärlek och semester, jobb och drömmar ❤.
 
Precis kommit hem efter ärenderunda med dottern, och en längre raggarrunda med goebilen förbi mitt födelsehem, och sen förbi de ställen där Fridis och jag bott. Håkan Hellström i stereon. Prat. Och jag gillar't!
 
Funderar på att packa lite kanske, men tar det senare.
Funderar på att lyssna på dagens sommarpratare, vars blogg jag läser: Kristian Gidlund. Som slåss med ett monster: cancer. Som gör att han väntar på det ofrånkomliga. Han vet att döden är oundviklig.
Inte bara så som vi alla vet, utan han vet att den verkligen är bakom hörnet och lurar.
 
Perspektiven på ens egna bekymmer och funderingar får ett annat värde. En annan botten och en vidare himmel.
 
Och jag andas.
Och jag njuter.
Jag lever.
Och jag älskar.
 
Och jag önskar er en god söndag.
 
Kram Joey ❤

Kommentera här: