Ett intag av god stund.

 
 
Bättre läge än solstolsläge kan jag inte tänka mig efter jobbdag:-), guuuuud vad gott!
Gick först för justering av nya brillor men direkt hemma åkte bikinin på.
 
Dessa dagar på jobbet har varit riktigt bra dagar med fullt upp men ingen STRESS. Jag har faktiskt hunnit att gå in till alla patienter en extra runda för att se så allt funkar (med allt ifrån matintag, skötsel av andra basala behov, uppföljning av smärtlindring, bara lite prat om den tidning någon läser eller det intresse någon pratar om) - det är kvalité för mig som ssk och för patienterna. Jag har dessutom fått ha samma patienter som gör att jag kan ha koll. 
DÅ är detta arbete förtjusande roligt och utvecklande, inspirerande och tacksamt.
När jag dessutom hinner gå att äta, prata med kolleger i förbifarten för att se om jag kan hjälpa de med något, och jag och undersköterskan jag kobbar med kan verkligen se varann, följa upp och hjälps varann.
Kan den här veckan statuera exempel för resten av året....tack....!
 
Jag ska gotta mig här en stund till innan en "kraftpromenad" och matlagning.
Det är så väldigt skönt att bara sitta här, i solen.
Ett litet, litet tag.
 
Kram ❤
 

Kommentera här: