Att ta vara på.

Sen i måndags jobbar jag ju igen.
Upp 05.20 varje dag må-fre- vilket jag är nöjd med...men lite trött blir jag allt.
Förstår helt plötsligt fredagskänslan - hur härlig den är.
Veta att det oftast inte ringer någon klocka lördag morgon.

Det är verkligen nåt att unna sig.
Sovmorgon.
Långfrukost.
Och som nu, i sommartider; njuta av vädret och solen fast jobb är igång.
Njuta av ljuset på morgonen och av sol och kaffe på eftermiddagen.
Att lägga en del måsten åt sidan och verkligen ta vara på den tid som nu är.

Haft en bra vecka.
Saknat min stugarbetande sambo som varit på sitt håll, men också njutit av eftermiddagar och kvällar tillsammans med min dotter.
Bio, middag på Akropolis, kvällsmat vid sjön, promenad och bara chilla där efter mat i trädgården.

Det finns verkligen saker att i det lilla njuta av!
Ta vara på det som är, av grönska, sol och sommar och möjligheten till att bara få vara.

Kram på er!
Johanna

Kommentera här: