Golf och jag? Nja... Ni som känner mig...

Golf och jag? Nja... Ni som känner mig vet att jag har en allvarlig allergi mot bollar. Ni vet så där så att huden knottrar sig av obehag, och knoppen raskt värjer sig. Jag prövade på tennis i min barndom. Tränaren bad mig inte direkt att sluta men han gav mig uppfattningen att min bolltalang inte var nåt att bygga någon framtid på. Inte helle fotboll var nåt för mig, min fotbollsnördiga familj till trots:-). Tror jag var på 2 träningar. Nej, mitt liv består alltså av så lite boll som möjligt! Lugnast så. För alla parter. Vem vet vart bollen tar vägen i min vård? Sparkad i huvudet på någon? Vill jag ju inte utsätta någon förstår ni väl? Någon som blir gris på tre kast kan ta sig för vad som helst, gud bevars! Jag har dock beträtt en golfgreen för första gången idag. För att beskåda andra slå den hårda lilla otäckingen;-). I solen. Med kamera i handen. Helt ok! Jag har inget sug efter bolltjosan. Det är hju enkelt inte min grej, och det får nog va så. Däremot solen, vinden är goda vänner. Men tusan vet, jag möter den nog hellre på en snabb promenadväg med musik i öronen eller med min älsk som håller jämna steg med mig. Utan boll!! Min karriär faller och står inte med bollintresse. Inte mitt liv heller. Vilken jäkla tur:-)! Puss i sommaren!

Kommentera här: