Det går absolut

Det går absolut att vänja sig.
Vid att solen flödar in från alla väderstreck och påminner om det goda livet, det vackra vädret, våren och att ta vara på det. För det är vad solen och himmelen runt omkring mig säger.
Det går absolut att vänja sig vid olika kaffebryggare, kaffet smakar gott även här:-)
Det går absolut att vänja sig att gräset är 2 meter ifrån dig när du vaknar, att det pockar på att du ska komma och sätta barfötterna i det. Kanske inte idag, för det är lite för kallt och lite för blött än...men snart! Mycket snart!

Det går absolut att vänja sig vid att ron finns även på andra ställen än det galet invanda och trygga.
Att ron faktiskt sitter i en själv.
Kanske inte så mycket i vilka väggar man väljer att vara inom.
Det finns olika ro i olika hus, det tror jag, men den största skillnaden gör du själv.
Tryggheten, liksom skönheten, kommer innifrån.

Det blev en verkligt rofylld helg, för hönan och mig.
Det behövde vi efter förkylningar och trötthet.
Vi har laddat batterierna, myst i soffan, varit ute i trädgården, redigerat foton (ja, inte jag - jag har bara tyckt till), badat bubbelpool, suttit i solen, läst....Tack för en underbart nära och skön helg.

Nu väntar jag på att hon ska vakna, för att vi ska inta naturen och fågelsången tillsammans.

God morgon!

Johanna

Kommentera här: